Selasa, 26 Mei 2009

ibadat..





ALLAHU AKBAR... allah maha besar.

terdetik plok nk menaip pasal n..IBADAT. subhanallah.... satu perkara y amat pentg untk menjamin kesejahteraan hidup di dunia dan akhirat...

ak n x la arif dan pandai ttg agama. ak bknnya ustaz. ak bknnya tahfiz.. ak cma insan y ingin ajak kawan2 semua berbicara ttg ini..... kepada y arif bg la panduan kepada kami.

ibadat kepadaNYA tidak kira waktu dan masa... siang k mlm k pg k ptg k.. ALLAH akan menilai diri kita setiap masa hatta tidur sekalipun. sbb tu nk tido bce doa tidur.. heheheh.... ap2 hal pn kite kne berpada2 dlm beribadat.. dahulukan y wajib.

namun jgn la kita lupe untuk belajar cara2 beribadat ngan betul. supaya tidak mudah hanyut dan sesat.. isu ayah pin dh selesai tp kesannya masih terasa. kl sejahil mana pn kita tp jgn la sapa belajar mende2 y kufur dan sesat itu..... kita seme diberi akal oleh ALLAH untuk kite guna k jalan y baik. org2 y sesat bknnya tidak pandai tp mereka salahguna kepandaian y ALLAH beri k jaln y salah.. sbb tu jd pengikut ayah pin tu. hehehe

saya nk igtkan kepada diri saya juga spy jgn bongkak dan lokek ttg ilmu agama. seme itu hak ALLAH. dan wajib sampaikan ap y kita tahu kepada mereka y x tau...... satu lagi kl nk beribadat jgn la sapa lupe diri. nant jadi takabul plok. igt tau..

arious amigos.....

0 ulasan:

Catat Ulasan